Hvordan vandre ved tro

Posted on
Forfatter: John Stephens
Opprettelsesdato: 23 Januar 2021
Oppdater Dato: 1 Juli 2024
Anonim
Thorstein Grotbæk: Hvordan Vandre I Anden?
Video: Thorstein Grotbæk: Hvordan Vandre I Anden?

Innhold

I denne artikkelen: Ta de første trinnenePlipping dypere Å fullføre tankene5 Referanser

De hellige skrifter forklarer at kristne må å gå ved tro og ikke av syne (Korinterne 2: 7) Imidlertid kan det være vanskelig å vite hva det vil si å gå ved tro.


stadier

Del 1 Ta de første trinnene



  1. Tro på løftene du ikke kan se. De fleste av løftene gitt av Gud til dem som følger ham, er ikke håndgripelige, så du vil ikke kunne se noe bevis på disse løftene. Du må tro at Gud vil holde sine løfter og utføre en handling fra en tro.
    • Som det står skrevet i Joh 3: 17-18: Gud sendte faktisk ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for å redde verden gjennom ham. Den som tror på ham blir ikke dømt; men han som ikke tror, ​​er allerede dømt, fordi han ikke trodde på navnet til Guds eneste sønn.
      • For å gjøre det enklere, vil du akseptere Kristus som frelser og Guds sønn føre til din frelse.
    • Som det står skrevet i Matteus 16:27: For Menneskesønnen må komme i sin fars ære med sine engler, og så vil han gi etter hver sin gjerning.
      • Hvis du lever etter Guds vilje, med andre ord, hvis du vandrer i tro og tro, vil du motta frelsen som er lovet til troende og tilhengere av Jesus Kristus.



  2. Tenk på grensene du vil finne mens du går ved tro. Ved å gå av syne begrenser du opplevelsen din til ting du bare kan vite ved synet. Når du innser hvor mye det begrenser deg, vil fordelene ved å gå ved tro være mye tydeligere.
    • Se for deg hvordan livet ditt ville være hvis du aldri ville reise utover det du kan se gjennom vinduet ditt. Du ville ikke være langt unna, og du ville savne alt verden har å tilby.
    • På samme måte, hvis du aldri vil reise utover den konkrete verdenen, vil du ikke være langt unna, og du vil savne det det åndelige riket har å tilby deg.


  3. Glem frykten. Verden kan være et skummelt sted, og noen ganger kan frykten din få deg til å gjøre ting som vil være i strid med Guds vilje. Hvis du vil gå ved tro, må du overlate frykten din til Gud og godta den veien han fører deg på.
    • Selvfølgelig er det lettere sagt enn gjort. Du vil sannsynligvis ikke bli kvitt all frykten din, men du kan være modig og lære å handle i henhold til Guds vilje selv når du er redd for hva som vil skje med deg.

Del 2 Dykking dypere




  1. Konsentrer deg om ting som har evig mening. Det er lett å fokusere på det jordiske livet, på pengene dine, eiendelene dine osv. Disse tingene forsvinner sammen med den dødelige kroppen og har ingen åndelig verdi.
    • Verden kan gi verdi til et stort hus eller en vakker bil, men den har ingen verdi i Guds rike.
    • Suksess på jorden betyr ikke nødvendigvis at det er en ondskap. Du kan leve et komfortabelt liv i et fint hus med en god jobb og likevel gå av tro. Problemet er ikke i besittelse av ens ting, problemet ligger i å prioritere disse jordiske godene fremfor Åndens ting.
    • I stedet for å fokusere på livet foran deg, fokuser på usynlige realiteter, for eksempel på Jesus eller på paradis. Sentrer livet ditt rundt disse realitetene i stedet for å fokusere på de synlige og midlertidige realitetene i ditt jordiske liv.
    • Akkumulere skatter i himmelen ved å følge Guds vilje, som befalt i Matteus 6: 19-20, i stedet for å jage skattene i det jordiske livet.


  2. Følg Bibelen og Guds bud. For å leve livet ditt ved å følge din tro på Gud, må du følge Guds lover og gi dem prioritet over skikken til mennesker.
    • Du vil kunne lære og forstå Guds lov ved å studere ordene hans.
    • Vet at det vil være tider hvor denne verden vil prøve å overbevise deg om at noe forbudt etter Guds lov faktisk er akseptabelt. Menn lener seg alltid mot den jordiske verden, men når du går i tro, må du følge Guds vei. Du kan ikke kontrollere handlingene til mennesker rundt deg, men for ditt eget liv må du leve ved å følge det Gud har valgt å være god og rett.


  3. Forbered deg på å være dum. For mennesker som går ved synet, kan handlingene og troene til en person som går ved troen virke dumme. Du må lære å gå ved tro, uavhengig av kritikken du får fra de rundt deg.
    • Guds veier er ikke menneskers veier.Din naturlige tilbøyelighet vil være å følge din egen forståelse og den nåværende filosofien om det menneskelige samfunn, men det vil ikke få deg på den veien som Gud vil at du skal følge. Ordspråkene 3: 5-6 forklarer det slik: Stol på Herren av hele ditt hjerte og ikke lener deg på din visdom, gjenkjenn ham på alle dine måter, så vil han glatte dine stier.


  4. Regner med å bli dømt ofte. Alle veier har hull, den du tar nå er intet unntak. Anmeldelsene du mottar vil gi mer styrke og mening til turen.
    • Du kan bli dømt på hva du gjør, men også på ting du ikke gjorde.
    • Du kan snuble og gi etter for fristelsen til å gjøre noe du vet at du ikke burde gjøre, fordi det kan være vanskelig en stund å takle konsekvensene av handlingene dine. Selv i løpet av denne tiden vil ikke Gud forlate deg. Hvis du lar ham, kan han til og med bruke galt i vanskene dine til fordel for deg.
    • På den annen side kan en naturkatastrofe eller en uforutsett og ukontrollerbar styrke rive deg fra hverandre. Gud kan og vil bruke denne strategien til beste for deg, så lenge du holder deg åpen.


  5. Slutt å vente på en opplysning. Det vil være tider hvor du vil føle Guds nærvær veldig levende, men det vil også være tidspunkter hvor du vil føle et avstand mellom deg og Gud. Du må fortsette å gå ved tro i disse mørke øyeblikkene uten å vente på dillumination eller mirakel for å belyse din vei.
    • Innse at Gud alltid er med deg, selv når du ikke føler hans tilstedeværelse eller når du ikke forstår hva han gjør med livet ditt på grunn av en tragedie eller en viss ulykke. Følelsen av å forlate av Gud skapes av din egen oppfatning, ikke av sannheten.
    • Gud snakker i tankene dine, men så lenge du har en kjødelig form, vil det være tidspunkter om kroppens oppfatninger vil være sterkere enn tankene dine.
    • Når du er desperat etter å føle Guds nærvær uten å gjøre det, må du stole på løftet fra Den hellige skrift og dine tidligere troopplevelser for å gi deg styrke. Fortsett å be og gjøre de tingene Gud vil at du skal gjøre.


  6. Ære Gud i alt du gjør. Det er ikke nødvendig å være en evangelist kjent for å vandre ved tro og for å forherliggjøre Gud. Bare gjør det beste du kan med oppgavene og situasjonene som Gud gir deg.
    • Korinterne 10: 31 forklarer: Så enten du spiser, drikker eller gjør noe annet, gjør alt for Guds ære.
    • Hvis handlinger som grunnleggende som å spise og drikke kan gjøres for Guds ære, kan du også gjøre mer komplekse aspekter av livet ditt til Guds ære.
    • Hvis du er student, kan du studere seriøst og være den best mulige studenten. Hvis du jobber på et kontor, må du være ansvarlig, ærlig og jobbe hardt. Vær den beste sønnen, den beste datteren, den beste moren, den beste faren, den beste søsteren, den beste broren du kan være.

Del 3 Å mate tankene dine



  1. Be i alle faser av livet ditt. Bønn tilbyr en kanal for direkte kommunikasjon med Gud. For å beholde ditt engasjement for å vandre ved tro, må du fortsette å snakke med Gud i gode tider og dårlige tider.
    • Hvis du er klar over at du glemte å be, kan du prøve å planlegge et bestemt tidspunkt på dagen, når du våkner om morgenen, i lunsjpausen, før du legger deg, eller når du har noen minutters stillhet. og ensomhet.
    • Du kan også innse at du har glemt å prise eller takke Gud i gode tider når du ikke har noen problemer med å henvende deg til ham i dårlige tider. Linjeform kan også være sant. Hvis du har svakhet i bønnene dine, konsentrer deg om å styrke den.


  2. Lytt etter din retning. Det meste av tiden må du gå i livet og ta beslutninger basert på det du allerede har forstått om Gud og hva Gud vil at du skal gjøre. Du må imidlertid holde tankene åpne for å kunne tolke tegnene og signalene som Gud sender deg.
    • Han kunne til og med vise deg veien å gå uten at du skjønner det. Når du mister jobben din, kan det være en viderekobling fra Gud for å komme deg tilbake på sporet. Når et forhold slutter, kan det være en måte å peke på mot et sunnere forhold eller mål som du ikke kunne ha oppnådd hvis du hadde holdt deg i det forholdet.


  3. Følg Guds plan. Gud vil svare på bønnene dine, men svaret kommer kanskje ikke når du ønsker det. På samme måte åpner Gud veien som tilsvarer deg, men denne måten vil bli avslørt for deg bare når Gud bestemmer at det er det rette øyeblikket.
    • Dette kan være desto vanskeligere når kravene i hverdagen overvelder deg. For eksempel kan det være vanskelig å stole på Guds plan når du ikke finner jobb og ikke kan betale regningene dine. Uansett hvilken vanskelighetsgrad du må overvinne, prøv å huske at Gud er med deg i disse tider, og at han vil ta deg dit du trenger å være når du trenger ham i henhold til hans planer.


  4. Takke ham. Vær takknemlig for velsignelsene som Gud har gitt deg. Ved å ta deg tid til å gjenkjenne alle de gode tingene fra fortid og nåtid, vil du styrke din tro og det vil være lettere for deg å fortsette å gå ved tro selv om banen er mørk.
    • Det virker ganske enkelt å være takknemlig for åpenbart gode ting, men du må også være takknemlig for vanskeligheter og hindringer du har måttet overvinne på din vei. Gud vil bare ha ditt beste, så selv vanskene som står foran deg, er faktisk der for ditt beste.


  5. Ta vare på tingene Gud gir deg. Behandl alle de gode tingene i livet ditt som velsignelser. Husk at dette inkluderer de mest åpenbare velsignelsene og de du ofte tar for gitt.
    • Hvis du har vært arbeidsledig en stund og den ideelle jobben plutselig kommer til deg, kan det være en åpenbar velsignelse. Du må ta vare på det ved å jobbe hardt og gjøre ditt beste.
    • En sunn kropp som fungerer bra er en stor velsignelse som folk flest tar for gitt. Ta vare på kroppen din ved å spise balanserte måltider og gjøre det du kan (rimelig) for å holde deg sunn.


  6. Server andre. Som Kristi tilhenger har du blitt lært opp til å tjene og spre Kristi kjærlighet til andre. Du vil glede Gud ved å gjøre det, og det kan også være en givende opplevelse for deg.
    • Du kan tjene andre ved å gi penger, mat, klær eller andre materielle ting til de fattige.
    • Å tjene andre betyr også å gi tiden din til å hjelpe mennesker rundt deg, de rundt deg, fremmede og til og med mennesker du ikke liker.


  7. Søk selskap av andre troende. Ingen kan gjøre denne turen for deg, men det er en vei som kan være lettere å følge med andre kristne.
    • Gå til kirken og se etter venner eller allierte. Prøv å delta i en bibelklasse eller religiøs gruppe hvis du trenger det.
    • Andre troende kan hjelpe deg med å holde deg ansvarlig og på riktig vei. Du kan også gjøre det samme for dem.