Hvordan bli en god kristen

Posted on
Forfatter: Monica Porter
Opprettelsesdato: 13 Mars 2021
Oppdater Dato: 1 Juli 2024
Anonim
INTRODUKTION | Hvordan bliver man kristen?
Video: INTRODUKTION | Hvordan bliver man kristen?

Innhold

I denne artikkelen: KonverteringVekst og lydighet To veldig enkle løsninger5 Referanser

Har du noen gang oppdaget Den Hellige Ånd og kjærlighet til Gud i livet ditt? Hvis du uttrykker din tro på Jesus, elsker dine naboer og aksepterer Kristus som Gud og frelser, leder du allerede et kristent liv gjennom din tro. Tro må være en essensiell del av livet ditt, som om du stoler på noen som sykler i 110 km / t på en toveis gate, med kanskje veldig liten sjanse for å unngå frontalkollisjon. Troen på Gud er imidlertid ikke så skummel som den forrige illustrasjonen. Hvis du har valgt å være kristen og ikke vet hvordan du gjør det, vil denne artikkelen kaste mer lys over hvordan du skal føre ditt nye liv som kristen. Konvertering til kristendommen er veldig enkel og krever ingen ritualer eller ritualer. I de fleste protestantiske kirker inntar dåpen et viktig sted, fordi det er symbolet på din omvendelse, din omvendelse til kristendommen og for anerkjennelsen gitt til Kristus som døde på korset og reiste seg til ettergivelse for dine synder. Når det gjelder den katolske og ortodokse kirke, er sakramentene mye mer brukt for å integrere deg bedre i kirken, og dette ved å følge en formell åndelig dannelse (som bekreftelse av en prest) i kirken. Din begynnelse i dette nye livet vil bli viet til din personlige utvikling i andres tjeneste og innvielsen av livet ditt til Jesus Kristus som vi diskutert ovenfor.


stadier

Metode 1 Konverteringen



  1. Føl Kristi behov i livet ditt. Tenk på de ti bud i en kort periode. Har du noen gang sagt løy? Har du noen gang spottet? Har du noen gang stjålet til og med gjenstander uten store verdier? Verre, har du noen gang sett på noen med utroskap eller med en lystig følelse? Kristendommen uttaler at vi alle er født med original synd og alle er syndere gjennom våre daglige handlinger, selv etter å ha akseptert Jesus i våre liv. Som Jesus sa i Matteus 5 vers 27-28: "Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått utroskap." I 1. Johannes 3 vers 5: "Den som hater sin bror, er en morder, og du vet at ingen drapsmann har evig liv i ham." Når dette er tilfelle, må du møte Gud på dagen for den siste dommen for å gjøre rede for dine synder. Hvis du dør en synder, vil du bli sendt bort fra Guds ansikt i helvete, igjen kalt den andre døden, ganske enkelt for å bryte lovene hans.
    • Vet også at Gud sendte sin sønn Jesus for å ofre seg frivillig på korset. Hvis du tror, ​​motta Den Hellige Ånd, omvende deg fra syndene dine, og da vil du bli frelst. Imidlertid må du tjene naboene dine nøyaktig som om du tjener Gud.
    • Som Menneskesønnen sa Jesus da han frivillig ofret seg for å bli frelst: "Min far, hvis det ikke er mulig for denne koppen å gå bort fra meg, uten at jeg drikker den, at din vilje blir gjort.» derfor (endre din oppførsel) og omvend deg slik at syndene dine blir slettet, slik at forfriskningstider kommer fra Herren. (Apostlenes gjerninger 3:19)



  2. Tro at Jesus døde på korset på grunn av dine synder. Tro enda bedre at han døde og reiste seg fra de døde i forlatelse av dine synder for å forsone deg med Gud.


  3. Uttrykk din omvendelse overfor Gud. Du trenger bare å formulere med oppriktighet og muntlig beklagelse i forhold til alle gangene du har overtrådt hans lover. Dette er tiden for deg å innrømme svikt og ulydighet mot Gud. Så tro at Jesus Kristus tilga deg. Etter din omvendelse må du vende deg bort fra synd og følge Jesus Kristus.


  4. Uttrykk din tillit til Gud. Tilstå fremfor alt ditt åndelige behov for å ha Jesus Kristus som Herre og frelser.



  5. Finn ut så mye som mulig om de forskjellige typene kristne kirker. Lær om kirker, inkludert den katolske baptisten, lutherske, metodisten, ikke-kirkesamfunnet, ortodokse, pinsemenigheten, mormon osv. Dette vil tillate deg å velge den hvis lære er så nær Kristus som mulig i Bibelen.

Metode 2 Vekst og lydighet



  1. Sett deg i fellesskap eller i møte med andre kristne. Ingen kan lykkes alene i livet. Det er viktig som kristen at du blir med i en erfaren støttegruppe av erfarne kristne som kan hjelpe og støtte deg i din nye tro og i fortsettelsen av troen på Gud.


  2. Bli døpt. Det er gjennom dåpen vi kommer inn i det kristne samfunnet. Det er overhode ikke en slags oppgave du må utføre for å bli frelst. Det er snarere manifestasjonen, tegnet eller bedre symbolet på Guds verk i livet ditt. Det kan betraktes som portrettet av din forbindelse med Kristus i død og oppstandelse, dypt inne i deg og i verdens øyne. Dåpen ble definert av Paulus som ”Dermed er vi forent med ham ved dåp til døden. Siden Kristus er oppstått fra de døde ved Faderens ære, vil vi også vende tilbake til et nytt liv etter vår død. "


  3. Fortsett livet ditt. Etter å ha akseptert Kristus ved å ønske den Hellige Ånd velkommen, kan du opprettholde et nært forhold til ham gjennom ditt daglige liv, gjennom bønn, lese Bibelen og følge Kristi eksempel.


  4. Elsk Jesus og dine naboer, akkurat som Jesus elsket deg. Disse handlingene demonstrerer din dype forandring og kjærlighet, som er det viktigste aspektet i det kristne livet.
  5. Tro på Gud og Jesus Kristus. Omvender deg inderlig fra handlingene dine, tankene dine og synspunktene dine, og godta deretter Guds kjærlighet og planer i livet ditt for å bli frelst ved hans nåde. Det er ikke bra for deg å tilbringe hele livet uten å tilstå eller omvende deg fra handlingene dine for å bli frelst. Hvis du ikke slutter, vil du dø i helvete (og selvfølgelig er det ingen som ønsker at det skal skje). Du ønsker definitivt å kunne chatte med familie og venner i paradis. Hekker det ikke?


  6. Bli overrasket over å lære hva St. Pauls brev til Efeserne sier i kapittel 2 vers 8 til 10: 8. "For det er ved" nåde "at du blir frelst," ved hjelp av tro. " Og at "ikke kommer fra deg" er "Guds gave". "Det er ikke av gjerningene", slik at "ingen skryter". For vi er hans verk som "er blitt skapt" i Jesus Kristus "til gode gjerninger", som Gud har forberedt på forhånd, slik at vi kan gjøre dem. (Efeserne kapittel 2 vers 8 til 10) "Så hvis du er frelst," bruk livet på å gjøre det bra rundt deg ved å følge loven om guddommelig kjærlighet.


  7. Les Bibelen så mye som mulig. Du vil begynne å forstå hva du må gjøre på reisen din med Kristus. For å bli kristen, må du vokse i Kristus gjennom de følgende stadier.
    • Du trenger evangeliet Dette er den gode nyheten om Jesus Kristus at Jesus gikk med på å tåle straffen forbeholdt deg for dine synder og betalte løsepenger for dine synder. Det er en nåde gitt av Gud. Han ga oss omvendelse og tro på sin sønn Jesus Kristus for å redde oss fra helvete.
    • "Tro på det grunnleggende prinsippet" om Kristi forløsende død og hans oppstandelse.
    • "Angrer" på dine feil og aksepter Jesus som frelser og Gud.
    • Godta "Guds gave" i din daglige vandring med Kristus: "For av nåde blir du frelst gjennom tro. Og det kommer ikke fra deg, det er Guds gave. Det er ikke av gjerninger, som ingen kan skryte av. (Efeserne 2: 8-9)

Metode 3 To veldig enkle løsninger

  1. Lær av Jesus og tro at Han døde og reiste seg fra de døde for å redde deg og deretter be den ene og sanne Gud slik: "Fader allmektige Gud, jeg vender meg bort fra mine synder og dårlige gjerninger. Nå vil jeg forandre livet mitt, og jeg takker deg inderlig for alt du har gjort for å gjøre meg fri fra belastningen av mine synder og frelst fra øverste straff for mine feil. Du har dermed tillatt meg å få en gave av et nytt liv. Jeg takker deg veldig for denne gaven og for at du tillot meg å motta den Hellige Ånd i meg i Jesus navn. "
  2. Gå i kjærlighet. Følg Jesus og fortell alle "Det er bare en mekler for oss, Herren Jesus Kristus, Guds sønn som er frelseren og Herren for alle som tror på ham. Omvende deg og følg den: »« å følge Jesus »er å delta i kristne møter med mennesker som viser samme tro som deg, for å bli døpt i Faderens, Sønnens og Den Hellige Ånds navn som et tegn på aksept av din nytt liv. Det er å be til Gud, lese Bibelen og vise Guds kjærlighet gjennom din godhet. Det innebærer at du også tilgir andre, skaper fred rundt deg, samtidig som du opprettholder et forhold til tillit og kjærlighet med troende. Ikke lev etter ditt humør, døm ingen hardt, ikke engang deg selv, lev og handle i henhold til Kristi Ånd, Guds Ånd, i tro, håp og nestekjærlighet. Lev da i Den Hellige Ånd, og ingen vil være i stand til å rive deg fra Jesu hender og hans far og du blir dermed beskyttet. Men hvis du (i all samvittighet) finner deg skyldig i å synde og frykter konsekvensene, ber om tilgivelse (for å bli tilgitt) og så kan du fortsette i Jesu Kristi navn til å oppføre deg som en sønn av Gud, med som Gud den eneste til å dømme deg om dine handlinger, enten det er bra eller dårlig. Guds kjærlighet er perfekt og lar deg befri deg fra all frykt.