Hvordan lage ditt eget hellige vann

Posted on
Forfatter: Judy Howell
Opprettelsesdato: 28 Juli 2021
Oppdater Dato: 1 Juli 2024
Anonim
Lag et vannkraftverk! - UngEnergi
Video: Lag et vannkraftverk! - UngEnergi

Innhold

I denne artikkelen: Make Holy Catholic WaterPrepare Holy Pagan WaterRefference

Mange religioner bruker hellig vann for rensing, beskyttelse og velsignelse. Det blir vanligvis helliget av en prest eller noen som inntar en lignende stilling i kirken og er velsignet vann bare hvis det blir helliget. Velsignet betyr helliget, så å helliggjøre det selv er ikke nødvendigvis hellig.


stadier

Metode 1 Lag katolsk hellig vann



  1. Samle og dediker saltet ditt. Du må lage et velsignet salt før du kan lage hellig vann, så bruk saltet ditt. For rekorden er salt egentlig brukt som konserveringsmiddel. Det er ikke fordi han er velsignet at han vil vare evig! Her er velsignelsen for salt.
    • "Måtte den allmektiges fars velsignelse være over denne skapningen av salt og la all ondskap og hindring bli kastet ut og la alt godt komme inn her, for uten deg kan ikke mennesket leve, det er derfor jeg vil velsigne deg og påkalle deg. slik at du kommer for å hjelpe meg. "- Legenden om kong Salomo, bok II, kapittel 5.


  2. Les Salme 103 høyt. Hvis du ikke har en bibel for hånden, er her for det!
    • Min sjel, velsigne Herren! Må alt det som er i meg velsigne hans hellige navn! Min sjel, velsigne Herren og glem ingen av hans velsignelser! Det er han som tilgir alle dine misgjerninger, som helbreder alle dine sykdommer. Det er han som leverer livet ditt fra graven, som kroner deg med godhet og barmhjertighet. Det er han som metter din alderdom, som får deg til å forynge deg som en ørn. Fordi han vet hva vi er trent for, husker han at vi er støv. Lhomme! Hans dager er som gress, han blomstrer som blomster av åkrene. Når en vind passerer over henne, er hun ikke lenger, og stedet hun okkuperte kjenner henne ikke lenger. Men Herrens godhet varer evig for dem som frykter ham og hans barmhjertighet for sine barns barn, for de som holder hans pakt og husker hans bud for å oppfylle dem. Herren har opprettet sin trone i himmelen og sin herredømme over alle ting. Velsigne Herren, hans engler, som er sterke i styrke, og utfør hans befaling ved å adlyde hans røst. Velsigne Herren, alle hans hærer, som er hans tjenere, og gjør hans vilje! Velsign Herren, alle hans gjerninger, på alle hans herredømme! Min sjel, velsigne Herren.



  3. Få naturlig vann. Hvis du kan, ta vannet fra en nærliggende innsjø, bekk eller elv. Forsøk å holde deg borte fra vann fra springen, da det kan inneholde klor og fluor. Men hvis du har kjøpt vann naturlig, filtrer det på forhånd: du vil ikke ha et skittent, hellig vann!


  4. Ta saltet ditt og dryss det i vannet. Når du gjør dette, gjenta følgende ord fra legenden om kong Salomo, bok II, kapittel 5.
    • Jeg tekstorcise deg, o skapning av vann, gjennom ham som skapte deg og haug samlet på ett sted, slik at den tørre jorden dukker opp, oppdager du alle fiendens bedrag og du driver ut alle urenheter og urenheter fra deg Spirits of the World of Fantasies, slik at de ikke kan skade meg, i kraft av den allmektige Gud som lever og regjerer for alltid og alltid. Amen. "



  5. Resitere bønnene som ble brukt av katolske prester. Du har valget mellom to alternativer.
    • 1. bønn: Vår hjelp er i Herrens navn. Som skapte himlene og jorden. Guds skapning, salt, jeg kaster bort demoner fra deg av den levende Gud, av den sanne Gud, av den hellige Gud, av Gud som befalte deg å bli kastet i vannet av Elisa for å helbrede henne fra hennes barskhet. Måtte du være et renset salt, et helsemiddel for de som tror, ​​et legemiddel for kroppen og sjelen til alle som bruker deg. Må alt det onde åndens tåpelige ondskap, hans ondskap og utspekulering dras langt derfra du blir sådd. Og la enhver uren ånd bli frastøtt av ham som kom for å dømme levende og døde og verden ved ild. Amen.
    • 2. bønn: Mektige evige Gud, vi appellerer ydmykt til din barmhjertighet og vennlighet til å velsigne denne skapningen, saltet, som du har gitt til bruk for menneskeheten. Må alle de som bruker det finne et middel mot kropp og sinn. Og at alt det han rørte ved eller vannet, kan være fri fra ondskapens ånd, av Kristus, vår Herre. Amen.


  6. Forsøk vannet. Enda flere ord! Nå, for å rense vannet og rense det for demoner og urenheter (ja, det er en slags dexorcism).
    • Guds skapning, vann, jeg kaster ut djevelen fra deg i Gud, den Allmektiges Fader, i Jesu Kristi navn, hans Sønn, vår Herre og i Den Hellige Ånds kraft. Måtte du være et renset vann, styrt til å drive bort all fiendens makt, faktisk, for å opprøre og forvise fienden selv, med sine falne engler. Vi ber deg med vår Herre Jesus Kristus kraft, som kommer for å dømme levende og døde og verden med ild.


  7. Fullfør ritualet. Når du legger den siste håndfulle salt i vannet, sier du: Må dette salt og vann blande seg med hverandre i Faderens og Sønnens og Den Hellige Ånds navn. Når du har blandet noen teskjeer salt med vannet og har oppløst fullstendig, vil ritualet bli lukket av en annen bønn. Igjen, du har tre alternativer.
    • 1. bønn: Herre, som for menneskers velvære har etablert de mest fantastiske mysterier i vannstoffet, lytt til vår bønn og spredt din velsignelse over dette elementet som er forberedt med forskjellige riteringsritualer. Måtte denne skapningen som er din, som blir brukt i dine mysterier og utstyrt med din nåde, tjene til å drive ut demoner og forvise sykdom. At alt dette vannet drysser i husene og samlingene til de troende, blir frelst fra alt som er uren og skadelig, ikke etterlater noe pust av smitte, ingen mistanke om korrupsjon, og etterlater alle fiendens viljer som ikke lurer på ingenting. Ved å strø over dette vannet, at alle som motsetter seg sikkerheten og freden for beboerne i disse husene, forvises, slik at de ved å kalle ditt hellige navn, kan kjenne velferden de ønsker og bli beskyttet mot alle farer, ved Kristus vår Herre. Amen.
    • 2. bønn: Gud, kilde til uimotståelig makt og konge av et uovervinnelig rike, erobrende alltid herlig, som behersker styrken til motstanderen, for å stille stillheten i raseri og tapper sin ondskap, i frykt og ydmykhet, vi ber deg, Herre, vurderer med fordel denne skapningen av salt og vann, la lyset av din godhet skinne i henne og bli helliget med dugnaden av din barmhjertighet, slik at der den blir vannet og ditt hellige navn blir påberopt, kan alle overgrep mot den uren ånd være avledet og all frykten for giftet til slangen blir kastet ut. For oss som bønnfaller din nådegave, kan Den Hellige Ånd være med oss ​​uansett hvor vi er, gjennom Kristus, vår Herre. Amen.
    • 3. bønn: Herre, som til frelse for den menneskelige rase har bygget dine største mysterier på dette stoffet, i din godhet hør våre bønner og hell ut kraften til din velsignelse i dette elementet, utarbeidet av mange renselser. Måtte denne skapelsen være et guddommelig nådes kar for å fordrive demoner og sykdommer, og alt som blir strømmet ut på husene og bygningene til de trofaste, bli kvitt alt urent og farlig. La ingen skadedyrånd, ingen ødeleggende atmosfære forbli på disse stedene: la alle de skjulte fiendens design bli spredt. At alt som kan forstyrre sikkerheten og freden for de som bor her, blir flyktet med dette vannet, slik at helsen, oppnådd ved å kalle ditt hellige navn, kan beskyttes mot alle angrep. Takk til Herren, Amen .


  8. Bruk ditt hellige vann. Men hvis det hellige vannet ditt er til en bestemt handling, kan du vurdere å legge til noen ting. Dåpets hellige vann får et preg av krisme (en hellig olje), mens det gregorianske vannet inneholder en liten mengde aske, vin og salt (det brukes til å innvie kirker).
    • Hvis du vil ha et mer alvorlig hellig vann, gir de fleste kirker det under påsken.

Metode 2 Tilbered hedensk vann



  1. Velg din type vann. Ulike typer vann er assosiert med forskjellige ritualer. Morgendugg brukes til helbredelse eller skjønnhet, kildevann for velsignelse og rensing, regnvann for fruktbarhet og overflod og sjøvann for eksorsisme. Hva slags type vil du bruke?
    • Samle og legg vannet i en beholder som ikke er av metall. Hvis du vil, la den absorbere sollys, måneskinn eller stjernelys.


  2. Slipp et stykke penger i containeren. Så mye penger, alt er i orden. Det kan være en mynt, en ring, en perle eller noe som er sølv. den metall penger, ikke fargen! La den ligge i beholderen til ritualet er fullført.


  3. Begynn å resitere hellige sjarm. De må resiteres monotont og uten avbrudd, som en salme. Velg den som best passer dine intensjoner.
    • Vann og jord / Hvor du blir kastet / Ingen trolldom eller ugunstig formål varer ikke / Hvis de er helt enige med meg / Som mitt ord, så vær det!
      • Denne sjarmen brukes til rensing.
    • Slan fionn failce dhuit,
      Slàn failce na Féinne dhuit,
      Slàn dhutsa,
      slàn dhàsan -
      S na na slān da bhan-nāmhaid
      .
      • Denne sjarmen brukes til nyfødte (den er original gælisk).
    • Gud velsigne ditt øye / En dråpe vin på hjertet / Musen er i bushen / Og busken er i brann.
      • Denne sjarmen brukes for å forhindre negativitet (den er også original gælisk).


  4. Tilsett urter. Du kan enten stoppe der eller fortsette. Det kommer an på hvordan du har tenkt å bruke det hellige vannet. Legg urter som St. John urt for å velsigne et hus eller en syk person, verbena forlater før en seremoni eller rør den med en pinne av et hellig tre eller tilsett roseblader for å bli gjenstanden til jorden. Det er opp til deg!
    • Hellig vann kan tjene en rekke ting. En person kan drikke det for å beskytte seg mot skade eller sykdom, eller det kan være forbundet med en gjenstand (et hus, til og med et rom eller et møbel) for å rense det.