Hvordan lese Koranen

Posted on
Forfatter: Peter Berry
Opprettelsesdato: 18 August 2021
Oppdater Dato: 22 Juni 2024
Anonim
Learn How To Read The Quran part1
Video: Learn How To Read The Quran part1

Innhold

er en wiki, som betyr at mange artikler er skrevet av flere forfattere. For å lage denne artikkelen deltok 54 personer, noen anonyme, i utgaven og forbedringen over tid.

Den hellige Koranen er den hellige islamsk bok som avslører Allahs ord (SWT), avslørt for den siste profeten Muhammed (fred og velsignelser være over ham). Denne boken tar for seg forskjellige spørsmål knyttet til menneskeheten, og gir oss råd og leksjoner. Det er derfor viktig å følge de riktige reglene når du tar det.


stadier



  1. Rens deg før du nærmer deg den hellige Koranen. Du må være fri for alle urenheter, enten de er større eller mindre før du holder koranen. Hvis det er en stor urenhet, må du gjøre den store ablusjonen (ghusl), og gjøre den lille ablusjonen (Wudu) hvis det er en mindre urenhet. Forsikre deg om at klærne, kroppen din og hvor du vil lese er rene.


  2. Søk tilflukt hos Allah (SWT). Før du leser Koranen, må du søke tilflukt hos Allah (SWT) mot Shaytaan. fortelle Aoudzhoubillahi Minash Shaytaanir Rajiim som betyr "Jeg søker tilflukt hos Allah (SWT) mot Satan den forbannede, den steente. "



  3. Begynn med å uttale navnet til Allah (SWT). Det anbefales å begynne enhver tilbedelse ved å si Bismillahir Rahmanir Rahim som betyr "I navnet til Allah (SWT), De Nådigste, Barmhjertige. "


  4. Åpne Koranen. Åpne den hellige Koranen forsiktig og les den med høyre hånd. Profeten (PBSL) brukte alltid høyre hender for å utføre handlingene han ønsket å hedre, og vi skulle gjøre det samme.


  5. konsentrat under avspilling. Med andre ord, du bør ikke bare se på ordene, men også internalisere dem i tankene dine og forstå hva du leser. Du kan lese en side og deretter se på oversettelsen eller tafsir. Du har også muligheten til å følge et kort foredrag som utforsker det underliggende emnet til det du har lest. Det er veldig sannsynlig at du ikke kan forstå hva du leser, hvis du ikke leser arabisk og det ikke er ditt førstespråk. I dette tilfellet vil du ikke føle deg engasjert i å lese.



  6. Ta kurs Vurder å ta kurs for å lese Koranen, inkludert forstå reglene for tajwid (uttale). Selv om mange moskeer tilbyr lesekurs i Koranen, kan du også ta online-klasser.
råd
  • Les Koranen i sin opprinnelige versjon, det vil si på arabisk. Siden den er avslørt på arabisk, må den også leses på arabisk. Les oversettelsen for å forstå hva som er skrevet på arabisk, men husk at bare bønner skal brukes under bønner.
  • Forsøk å lære arabisk for å forstå hva Allah (SWT) sier i Koranen.
  • Når du leser Koranen, hold den over bakken fordi det anses som en mangel på respekt for å plassere den på samme nivå eller under foten.
  • Ta deg tid til å tenke på ham og forstå hva du har lest.
  • Hvis du ikke forstår hva du har lest, kan du spørre noen som vet det.
  • Husk at du må være like respekt for Koranen som med andre skrifter.
  • Børst tennene før du leser Koranen, slik at ordene kommer ut av munnen din når du leser dem. Du ønsker ikke å lese vakre ord med dårlig ånde.
  • Kjøp en fargekodet Koran for å hjelpe deg med å gjenkjenne de forskjellige reglene for tajwid.
advarsler
  • Koranen vil vitne mot deg på dagen for den siste dommen, hvis du avviste den, ikke har vasket den eller ikke vasket den.
  • Forsikre deg om at du er ren (har gjort Wudu) før du tar Koranen. Men du trenger ikke være det hvis du leser det på Internett eller resiterer det.
  • Å plassere et objekt på Koranen anses som en mangel på respekt.
  • Det er forbudt å avlegge ed på Koranen. En hadith sier Den som sverger ved Allah (SWT), har begått en kufr eller en shirk (rapportert av Abu Dawood og Al-Tirmidhi).