Hvordan vandre med Ånden

Posted on
Forfatter: John Stephens
Opprettelsesdato: 23 Januar 2021
Oppdater Dato: 1 Juli 2024
Anonim
Hvordan vandre med Ånden - Kunnskap
Hvordan vandre med Ånden - Kunnskap

Innhold

I denne artikkelen: Kjempe åndelig Å slå på rett vei Referanser

Å gå med Ånden er et viktig aspekt av livet ditt som kristen. For dette må du følge veien som Den Hellige Ånd har for deg. Du må kjenne miljøet ditt og vite hvordan du skal utvikle deg.


stadier

Metode 1 Kjemp åndelig



  1. Møt kampen for å levere. Selv om det ikke er inntrykket du har daglig, for å vandre med Den Hellige Ånd, må du ta del i det åndelige slaget som foregår rundt deg. Svakhet og korrupsjon vil alltid prøve å distrahere deg fra riktig vei. For å unngå disse farene, må du først være klar over deres tilstedeværelse.
    • Din "åndelige du" konfronterer hele tiden din "du kjødelige". Den siden som vil få kontroll over dine handlinger og tro, vil også kontrollere sjelen din: den vil seire.
    • Å gå med Den Hellige Ånd betyr å la tankene dine ta kontroll over ditt vesen.



  2. Kjenn fienden din. Du vil møte tre fiender, forskjellige, men beslektede med hverandre: djevelen, verden og kjødet.
    • Vet at uttrykket "djevelen tvang meg til å gjøre det Stemmer ikke. For selv om djevelen har innflytelse på verden, kan han ikke tvinge en troende som går med Ånden til å gjøre noe. Djevelen frister deg kanskje, men det er opp til deg å nekte å gi etter for fristelsen.
    • Djevelens innflytelse er i verden, og for det vil verden hele tiden prøve å vende deg bort fra riktig vei.
    • Identifiser kjøttet. Kjøttet er ikke kroppen din, selv om de to komponentene er knyttet sammen. Dette er den delen av deg som ønsker denne verdens gleder og avviser moralsk dyd.
    • Å avvise kjødet hver dag vil styrke din ånd. Ved å temme kjødet, sier du "nei" til å ønske deg og "ja" til Gud.



  3. Gjør deg kjent med slagmarken. Mer spesifikt, bli kjent med to slagmarker. Du må forberede deg på å møte dine indre svakheter så vel som dine eksterne svakheter.
    • Den indre slagmarken i sinnet ditt refererer til måten du tenker på verden rundt deg og menneskene rundt deg. Den eksterne slagmarken refererer til måten du samhandler på og snakker i forskjellige situasjoner.
    • Disse to frontene er knyttet sammen. Hvis tankene dine er rotete med svakhet, vil det merkes i handlingene dine. Hvis du hele tiden tillater deg å gi etter for fristelse, vil tankene dine finne unnskyldninger for svakheten din.


  4. Aksepter deg selv som du er. Din identitet er delt inn i to komponenter. Først av alt må du kjenne deg igjen som et menneske, noe som betyr å gjenkjenne svakhetene og begrensningene dine. For det andre må du se deg selv for hva du er i Kristus og forstå styrken til denne nye identiteten.
    • Du er en levende sjel i en fysisk kropp. For dette refererer ditt sanne velvære til sjelenes tilstand mer enn kroppens tilstand.
    • Bare du ikke vil være i stand til å bekjempe synd, vice og åndelig død.
    • For å akseptere Gud og omfavne din identitet i Kristus, må du forstå at Gud elsker deg og er på din side.


  5. Identifiser dine egne svakheter med ærlighet. Alle står overfor fristelser, men ingen møter dem på samme måte. Fristelsen du føler deg som svakest, er kanskje ikke den naboen din føler den svakeste. Identifiser de største svakhetene dine, slik at du kan takle dem mer effektivt.
    • Vit at djevelen kjenner svakhetene dine, og vil angripe dem så ofte som mulig. Den gode nyheten er at Gud også kjenner svakhetene dine og vet hvordan du forbereder oss på djevelens angrep.


  6. Stol på din største allierte, Den Hellige Ånd. Når du helt har forstått kampen du driver med og risikoen for at du vil ta bort fra riktig vei, må du erkjenne at Den Hellige Ånd er din største allierte i denne kampen. Det er bare ved å gå med Ånden at du vil overvinne ønsket om kjøtt.
    • Den Hellige Ånd vil gi deg den styrke og utholdenhet som er nødvendig for å føre kampen og leve et dydig liv. Du kan fremdeles falle og gjøre feilopptak, men ved å stole på Den Hellige Ånd, vil din åndelige reise ende lykkelig.

Metode 2 Gå på riktig vei



  1. Gjør ditt åndelige liv til en prioritet. Hvis du virkelig vil vandre med Ånden, må du gjøre det bevisst og til daglig. Din åndelige vandring er det viktigste aspektet av livet ditt. Hvis du lignorez eller gjør andre problemer før det, mister du meningen med livet ditt.
    • Vite hvordan du anerkjenner prioriteringer. Ditt daglige liv består av mange aspekter: familie, jobb, skole og så videre. Og hvert av disse aspektene har sin plass. Likevel vil din åndelige vandring måtte passere foran alt annet, og du må erkjenne det for å komme videre med selvtillit.
    • En god måte å holde seg nær Den Hellige Ånd på er å be hver morgen for å fornye din tro. Gjør denne bønnen når du bare våkner og ikke starter dagen.
    • Når du analyserer en gitt situasjon, må du bestemme om det er forenlig med Guds rike, før du vurderer om det samsvarer med forventningene dine fra det dødelige synspunktet. Spør deg selv om Gud ville være fornøyd med denne situasjonen før du spør deg hva andre vil mene.


  2. Be. Be Gud om å veilede deg og hjelpe deg underveis. Og enda viktigere: be og lytte. Du vil sannsynligvis ikke høre et "lyd" svar, men Gud vil finne en måte å fortelle deg hva du trenger å vite.
    • Den Hellige Ånd vil hviske en advarsel til hjertet ditt når du står overfor en dårlig eller farlig situasjon for ditt emosjonelle velvære. Å lære å tolke disse hviskene krever trening. Med erfaring vil du forstå dem.
    • Tenk på en samtale du vil ha med en person som ville snakke hele tiden og ikke la deg uttrykke deg. Når du ber til Gud ved bare å resitere en liste over begjæringer, gir du ikke Gud muligheten til å svare deg. For å be, foretrekker du å bruke tid til ettertanke og meditasjon.
    • Gud kunne snakke til deg ved å sette en ny tanke i tankene dine eller ordne omstendighetene på en uvanlig måte. Hold øynene, sinnet og hjertet åpne når du fører livet ditt.


  3. Undersøk samvittigheten. Hvis å øve skylden din etter synd kan hindre deg i å gå fremover, vil du fortsatt måtte undersøke bevisstheten din regelmessig og være ærlig med deg selv om dine feil. Bare ved å gjenkjenne feilene dine kan du håpe å unngå dem i fremtiden.
    • Tenk på en hage. Ved å undersøke hagen i ditt åndelige liv, vil du kunne identifisere ugress og fjerne dem før de begynner å angripe sunne planter og frukt. Hvis du klipper plenen ubevoktet, risikerer du å ødelegge ugress som gode planter. Hvis du ikke fjerner noe, vil ondskapen likevel kvele det gode.


  4. Lytt, stol på og adlyd. La Gud kommunisere med deg og stol på hans vilje. Når du har lært å stole på Guds vilje og kommandoer, vil det være lettere for deg å adlyde. Før det må du overholde Guds vilje og bud selv når disse går mot ditt instinkt eller dine ønsker om å være menneskelige.
    • Du må følge Guds lov (generelle regler som gjelder alle mennesker), samt instruksjonene fra Gud. Guds lov er skrevet i Bibelen, men du må også være oppmerksom på måten Gud snakker til deg i ditt eget liv når du søker å sende deg personlige instruksjoner.
    • Noen ganger vil stien som Ånden vil fortelle deg være åpenbar. Ofte vil imidlertid retningen du blir veiledet ikke gi mening for deg. Det er i disse øyeblikkene det er viktig at du stoler på Den Hellige Ånd. Hvis du vet at Gud elsker deg og ønsker det beste for deg, vil du vite at Han guider deg til fremtiden han har skapt for deg.
    • Forstå at å adlyde Gud betyr å adlyde ham umiddelbart. Å levere lydigheten din til neste dag er faktisk en form for ulydighet.


  5. Se etter fruktene av Den Hellige Ånd i livet ditt. Når du begynner å finne "fruktene av Den Hellige Ånd" på vei, kan du berolige deg selv: du vil vite at du går på rett vei. Disse fruktene er ikke kilden til ditt ønske om å gå på riktig vei, de er resultatet av din innsats og ditt valg om å gå med Ånden.
    • Åndens frukter er ifølge Galaterne 5: 22-23 kjærlighet, glede, fred, tålmodighet, godhet, godhet, tro, mildhet og selvkontroll.
    • Forstå at du må gå på riktig vei før disse fruktene dukker opp. Å søke å reprodusere fruktene fra Den Hellige Ånd i livet ditt vil ikke være nok til å få deg på rett vei, og det fordi du ikke vil være i stand til å hele tiden ha disse fruktene i tankene, når du tenker eller handler. Du må først følge Den Hellige Ånd. Etter det vil fruktene vokse naturlig.
    • Ikke bli motløs hvis alle disse fruktene ikke vises på vei. Din åndelige kamp vil sannsynligvis følge deg hele livet. Det er viktig å la Gud få deg til å utvikle seg i det tempoet han har valgt.


  6. Unngå kilder til krangel og konflikter. Når en uunngåelig konflikt presenterer seg for deg, må du vite hvordan du skal være fast. Når det er sagt, må du holde en ånd av fred og kjærlighet i dine handlinger. Unngå krangel, om bare for å bevege deg fredelig langs din åndelige vei. Unngå også, for andres skyld, å spre konflikt.
    • Oppsummert, unngå å lete etter problemer. Når problemer finner deg, la Gud hjelpe deg med å krysse dem. Å vite at Gud vil lede deg gjennom vanskeligheter, er imidlertid ikke en grunn til å lage det selv.


  7. Vei dine ord. Kraften til ord er ofte mye større enn vi tror. Ordene du velger, måten du sier dem på, og tidspunktet du snakker med, vil avgjøre din evne til å gå på rett vei.
    • Lytt til andre og tenk på dem før du snakker.
    • La Den Hellige Ånd lede dine ord og motiver bak ordene dine.
    • Unngå tankeløse ord. Ikke skad noen, og bruk ikke ord for å skade andre. Husk at du ikke vil kunne "plukke opp" ordene dine. Når du har snakket, vil ordene dine henge i lufta selv om du prøver å be om unnskyldning.


  8. Kontroller rabiesen din. Noen ganger blir du sint, og med rette. Dette er normalt. Blind raseri bør imidlertid unngås, fordi denne typen sinne har en tendens til å ødelegge i stedet for å gi næring. Destruktiv sinne vil bare gjøre reisen vanskeligere.
    • Vet hvordan du kontrollerer deg selv. Ikke la din sinne kontrollere deg og kontrollere måten du takler andre.
    • Når du blir sint, spør deg selv hva som er kilden til rabiesen din. Et rettferdig sinne har åndelige røtter og er rettet mot synd og urettferdighet. Destruktiv sinne har materielle røtter og er ofte rettet mot bestemte mennesker.