Hvordan memorere Koranen

Posted on
Forfatter: Peter Berry
Opprettelsesdato: 20 August 2021
Oppdater Dato: 1 Juli 2024
Anonim
Hvordan memorerer, forstår og efterlever jeg Koranen?
Video: Hvordan memorerer, forstår og efterlever jeg Koranen?

Innhold

er en wiki, som betyr at mange artikler er skrevet av flere forfattere. For å lage denne artikkelen har 20 personer, noen anonyme, deltatt i utgaven og forbedringen over tid.

Lær i dag å memorere Koranen for å bli, Allah villig, en hafiz.


stadier



  1. Vis deg selv oppriktig. Det aller første aspektet du må ta hensyn til før du til og med lærer noen passasjer i Koranen, er din intensjon (husk at gode intensjoner fører til gode resultater). Forsikre deg om at intensjonene dine er utelukkende for å oppnå Allahs fordel. Dessuten vil du bli belønnet med hans strålende barmhjertighet i det hinsidige. Hvis du husker Koranen for tittelen på Hafiz (Muslim som kjenner koranen utenat) og for å bli respektert i samfunnet, vil denne minnevirkningen skade deg mer enn en annen god ting. Så gjennomgå intensjonene dine, og mens du husker Koranen, må du ikke slutte å fortelle deg selv at du gjør dette for å behage Allah.


  2. Vær logisk. Jo oftere du setter deg ned for å lære Koranen, jo lettere vil det være å komme dit. Det er avgjørende at du er konsekvent til poenget med å ikke gå glipp av en dag med læring. Hvis du liker å lære Koranen, bør du ikke ta en pause fra den. I begynnelsen av læringen bør du huske om tre linjer, selv om fem er ideelle. Hvis du fortsetter å gå sakte frem til ti linjer, vil du ved Guds vilje kunne lære en eller to sider om dagen. Du kan også delta på en koranskole for å memorere Koranen sammen med andre elever. På dette stedet er en lærer villig til å lytte til deg resitere passasjene du har husket. Å finne deg selv i et slikt miljø vil hjelpe deg på mange måter. Dette vil holde deg på rett vei og motivere deg når djevelen prøver å villede deg.



  3. Sett en tidsplan og hold deg til den. Legg merke til øyeblikkene som passer deg når du setter deg ned for å memorere. Det er ønskelig at du setter deg ned for å gjøre Al Fajr (gryningens bønn) mens du stiller opp for Salat, for akkurat nå vil hjernen din være frisk, noe som vil tillate deg å lære enkelt. I tillegg begynner du dagen din med velsignelsen som kommer fra resitasjonen av den hellige Koranen, og handlingene dine vil bli velsignet for neste dag.


  4. Velg et passende miljø Ha et spesielt sted hvor du går. Husk å huske på et rolig sted for ikke å bli distrahert. Moskeen er derfor det beste stedet.


  5. Se etter en resiterende partner (eller venn). Be et familiemedlem eller en venn om å høre på resitasjonene dine hver dag hvis du ikke skal på klassen. Fortell i prinsippet noen som også lærer Koranen, å skape et system med gjensidig press. Det er ønskelig at du søker profesjonell hjelp. Du kan få dette online på Daralfasaha.com eller Quran.com eller i din lokale moske.



  6. Les det du har lagret på Salat. Det er viktig å vite at det å være hafiz har mange fordeler og fordeler. På den annen side er det en alvorlig synd å huske en passasje i Koranen og deretter glemme den. For å forhindre at dette skjer, fortsett å gjennomgå de siste passasjene du har lært. Sørg også for å revidere fra begynnelsen slik at du ikke gjør om de første delene når du lærer fremover.


  7. Lær på en systematisk måte. Ikke hopp fra en sura til en annen. Å lære Koranen i orden vil tillate deg å fullføre et spill, fremdeles kalt juz. Dette vil tillate deg å komme videre og bli ferdig med å memorere Koranen generelt.
råd
  • Under prosessen kan du føle at du ikke kan gjøre det, men stole på Allah og be om hjelp.
  • Når du memorerer Koranen (og selv etter å ha lært), bør du gjøre alt for å unnslippe synden. Dette kan være grunnen til at du har problemer med å lære passasjene i Koranen.
  • Gjenta flere ganger det du har lært, siden du vil huske dette utenat.