Hvordan vinne krigen mellom godt og ondt gjennom Bibelen og troen

Posted on
Forfatter: Eugene Taylor
Opprettelsesdato: 7 August 2021
Oppdater Dato: 11 Kan 2024
Anonim
ЛИЯ АХЕДЖАКОВА
Video: ЛИЯ АХЕДЖАКОВА

Innhold

I denne artikkelen: Understanding the BattleBring the Weapons of GodFighting the fjende7 Referanser

En krig mellom godt og ondt er en konstant test mellom det gode og det dårlige, Gud mot Satan. Gitt hva som skjer på et åndelig snarere enn et fysisk nivå, kan det lett gå upåaktet hen, men resultatet av hver kamp kan få evige konsekvenser. For å utkjempe en krig mellom godt og ondt, må du først forstå arten av konfrontasjonen, mestre de defensive våpnene og midlene som er tilgjengelige for deg og kjenne til truslene som venter deg.


stadier

Del 1 Forstå slaget



  1. Fokus på religiøse spørsmål. Det er åpenbart at krigen mellom det gode og det onde foregår hovedsakelig innen religion. Det kan ha materielle konsekvenser, men hvis du ikke tar hensyn til problemets religiøse karakter, vil du ikke kunne håndtere det effektivt.
    • I Efeserne 6:12 sier Paulus: "For vi må ikke kjempe mot kjøtt og blod, men mot herredømmet, mot myndighetene, mot fyrene i denne verden av mørke, mot de onde ånder i det himmelske rike. ". Dette verset definerer krigen mellom godt og ondt som en krig mot makter som ikke er det av kjøttdet vil si krefter som ikke er håndgripelige eller fysiske.
    • Når vi vet at religiøse og materielle spørsmål henger sammen, kan hendelsene som utspiller seg her ha religiøse konsekvenser, og det motsatte er sant. For eksempel styrker lydighet mot Gud under din reise på jorden din tro. Brudd på den guddommelige loven i ditt jordiske liv vil svekke din ånd. I følge James 4: 7 "Undergav dere Gud. Motstå Demonen, og han vil flykte fra deg. Så først må du underkaste deg Gud for å motstå Demonen.



  2. Hvil på Guds kraft. Du vil være i stand til å beseire fienden bare ved Guds kraft. Ved å stole på guddommelig kraft, aksepterer du frelsen som tilbys av Kristus. Du må også forstå at enhver seier tilhører Gud.
    • Når du trylle frem djevelen, gjør det i Jesu navn og påkall Guds autoritet over det onde. Således utvekslet Michael, da han kranglet med djevelen og bestridde Moses 'legeme, en fornærmende dom mot ham, men han sa: "Herren irettesetter deg" (Jud 1: 9). Hvis englene selv påkaller Guds navn for å frastøte det onde, er det ikke rart at en kristen er avhengig av Gud og Kristi kraft til å gjøre det samme.
    • Det er også viktig å vite at navnet på Kristus alene ikke er nok til å bli kvitt det onde. Som kristen må du stole spesielt på forholdet ditt til Kristus.
    • Apostlenes gjerninger 19: 13-16 beskriver historien om de syv sønnene til Sceva, som brukte Jesu navn for å drive ut onde ånder, men uten å ha et solid forhold til Kristus. En dag kom en ond ånd tilbake og mestret dem, fordi de hadde forlagt troen. De brukte bare navnet Jesus, men uten å vite det egentlig.



  3. Kvitt deg med stoltheten din. Du har makten til å kjempe i en stor religiøs familie, men denne kraften tildeles deg gjennom Kristus. Hvis du er stolt, som om det var din egen kraft, kan du prøve å styrte den stoltheten før du går videre. Satan kan returnere din synd med stolthet mot deg i krigen som motsetter deg.
    • For å virkelig underkaste deg Gud, må du være ydmyk. Det er umulig å virkelig underkaste seg andre makt og vilje hvis du innerst inne tenker at du har en makt som ligner hans egen. Hvis to krefter er sammenlignbare eller lignende, vil du ikke kunne skille dem.
    • Du må stole helt på guddommelig kraft for å føre en krig mellom godt og ondt. Ikke vær stolt over din egen kraft. Som det sies i Bibelen: "og ikke lene deg på din visdom, anerkjen ham på alle dine måter, så vil han gjøre dine stier rette".


  4. Følg og kontroller deg selv. I en krig mellom godt og ondt, vil du bli tvunget til å adlyde Gud i alle ting. Ofte må du mestre deg selv for å oppnå et slikt lydighetsnivå.
    • Lapôtre Paul inviterer troende til å hente sin styrke fra Gud og sier til dem: ”For resten, styrke deg selv i Herren og ved hans mektige kraft. (Efeserne 6:10) Det er viktig å merke seg bruken av uttrykket i Herren og ikke av Herren. Det er ikke nok å stole på guddommelig kraft for å vinne dine religiøse kamper. I stedet må du kommunisere med Kristus og kjempe kampene dine ved siden av Gud. For å gjøre dette, må du adlyde og mestre deg selv.
    • Du må adlyde Gud ved å følge budene hans og ved å bli kvitt eller motstå enhver styrke som kan hindre deg i å gjøre det.
    • Mestring av deg selv hjelper deg å bli kvitt alt overflødig. Du må bevare balansen ved å bekjempe fristelsen til å bukke under for ondskapen eller utskeielsen som vil undergrave din tro.


  5. Vær våken. I Bibelen står det: ”Vær edru, se på. Din motstander, djevelen, streifer som en brølende løve og søker hvem han vil sluke »(1. Peter 5: 8). Du må være klar over kampens religiøse karakter, og du må også kontinuerlig beskytte deg mot potensielle angrep.
    • Ta denne krigen på alvor. Fienden er kontinuerlig klar til å angripe, så du må være på defensiven.
    • Ta deg tid til å forberede deg hver morgen ved å be og meditere hver morgen. Be Gud om å hjelpe deg hver dag. En god bønn er å si: "Herregud, jeg kan ikke gjøre det, men det kan du også. "

Del 2 Å bære Guds våpen



  1. Vet hvordan du gjenkjenner Guds våpen. uttrykket Guds våpen er en metafor som fremkaller et sett med beskyttelse som kristne kontinuerlig må huske for å beskytte seg mot Satan.
    • Alle disse våpnene er beskrevet i Efeserne 6: 10-18.
    • Verset sier: "Ta på deg alle Guds armer, slik at du kan være i stand til å stå imot djevelens vilje" (Efeserne 6:11). Med andre ord, beskyttelsen og våpnene som tilbys deg ved din tro på Kristus, vil hjelpe deg å være sterk og stå imot onde angrep.


  2. Bruk sannhetsbeltet. Bibelen forteller oss: ”Stå fast da, ha dine lender sannheten for beltet ditt. (Efeserne 6:14)
    • Det motsatte av en sannhet er en løgn og Satan kalles ofte for løgnerens far. Å ha sannhetens belte for våpen, vil du kunne beskytte deg mot bedrag gjennom sannheten. I Bibelen tilbakeviste Jesus Satans fristelser i ørkenen ved å fremkalle sannhetene i De hellige skrifter. Du kan også sitere Bibelen for å avvise Satans løgn.
    • Ved å holde deg til sannheten, må du fortsette å søke den i alle ting og fortelle alle, inkludert deg selv. Ikke la deg lure av noe.


  3. Sett rettferdighetens rustning. Den andre delen av verset snakker om rettferdighetens cuirass.
    • Begrepet rettferdighet fremkaller Kristi absolutte rettferdighet og ikke menneskenes uredde og usikre rettferdighet.
    • Ved din tro, må du stole på Kristi rettferdighet for å beskytte hjertet ditt mot angrep. Denne rettferdigheten vil være som en brystplate som beskytter brystet under en skikkelig kamp. Hvis Satan prøver å så tvil i tankene dine, kan du tenke på neste vers i Bibelen: "Guds rettferdighet ved tro på Jesus Kristus for alle som tror. Det skilles ikke. (Romerne 3:22)


  4. Ta på deg skoene som gir fredens evangelium. Bibelen sier: "Sett føttene til fredens evangeliums iver" (Efeserne 6:15).
    • Fredens evangelium refererer til evangeliet, det vil si den gode nyheten om frelse i Jesus Kristus.
    • Verset som er sitert over, betyr at du må ta denne boken med deg når du reiser på fiendens territorium. Når du går videre med evangeliet, vil din ånd bli beskyttet når du går videre. Bibelen sier: "Søk først Guds rike og hans rettferdighet, og alle disse tingene vil du bli gitt over" (Matteus 6:33).


  5. Ta troens skjold. Det sies også i De hellige skrifter: "Ta fremfor alt annet troens skjold, som du kan slukke alle den ondes brennende dart" (Efeserne 6: 16).
    • Tro er helt essensiell for å føre en krig mellom godt og ondt. Tro kan som et skjold beskytte deg mot angrep fienden gjør for å bryte gjennom forsvaret ditt. Når Satan prøver å fortelle deg løgner om Gud, ikke glem å beholde din tro på Guds godhet og godhet mot deg.


  6. Bruk frelseshjelmen. I følge Bibelen, "ta også frelseshjelmen" (Efeserne 6:17).
    • Frelsen i dette avsnittet viser til frelsen som tilbys av Kristus gjennom hans død og oppstandelse.
    • Frelseshjelmen kan tolkes som å representere kunnskapen om evig frelse. Som en materiell hjelm som beskytter hodet, forsvarer frelseshjelmen ånden mot angrep og falske påstander som søker å distansere deg fra Gud.


  7. Gjørn Åndens sverd. Den andre delen av det nevnte verset inviterer deg til å bli brandish Åndens sverd, som representerer Guds ord.
    • Definisjonen av Åndens sverd er eksplisitt gitt i passasjen som Guds ord, det vil si Bibelen.
    • For å bruke dette sverdet godt, må du forstå Bibelen godt. Din kunnskap om de hellige skrifter kan da gi deg argumenter for å motarbeide angrep. I Hebreerne 4:12 sies det at "Guds ord er levende og effektivt, skarpere enn noe tveegget sverd, som trenger inn til poenget med å dele sjel og ånd, ledd og marg, det dømmer følelsene og tankene til hjerte. "


  8. Be av Ånden. Versene om hele Guds våpen slutter med Efeserne 6:18 "Lag til enhver tid alle slags bønner og bønner med Ånden. Se dette med fullstendig utholdenhet og be for alle hellige.
    • Ved å velge disse ordene for å avslutte passasjen på Guds våpen, lanserer Paulus viktigheten av å tro på Gud som den øverste styrken og å be regelmessig og kontinuerlig. Bibelen forteller oss det be stadig. Be om at hvert øyeblikk i livet ditt skal få beskyttelse og hjelp fra Gud.
    • Disse våpnene er en beskyttelse så vel som et sett med midler som Gud gir til de troende, men til syvende og sist må de troende stole spesielt på Guds kraft.

Del 3 Bekjempe fienden



  1. Forbered deg på den offensive og defensive krigen. I en offensiv krig, ødelegger du høyborgene som fienden innrullet tidligere i tankene dine. På den annen side i en defensiv krig beskytter du deg mot fremtidige angrep.
    • En fiendens høyborg er en løgn som allerede er i tankene dine. Det henter styrke fra bedrag og anklager og svekker din motstand mot fristelse eller gjør uskarpheten usikker som hjelper deg å gjenkjenne sannheten til tross for Satans løgner.
    • Disse bastionene har en tendens til å svekkes eller styrke når du er alene. Så for å utslette dem, må du handle aktivt og bruke våpnene som Gud har gitt deg. Når disse festningene svekkes, vil forsvaret ditt mot fremtidige angrep være enklere.


  2. Kjemp mot bedrag. Fienden prøver å lure deg til å tro på løgner og skynde deg til feil og synd.
    • Et oppsiktsvekkende eksempel på denne situasjonen er scenen der Satan lurte Eva til å tro at ingen skade vil skje henne, hvis hun spiser den forbudte frukten i Edens hage.
    • Når du kjemper mot bedrag, påkalle sannhetens belte og Åndens sverd. Sannhetens belte beskytter deg mot bedrag og Åndens sverd lar deg beseire bedrag.
    • Kampen mot bedrag krever med andre ord forståelse av sannheten. For å forstå sannheten, må du ha en grundig kunnskap om De hellige skrifter.


  3. Kamp mot fristelse. Når fienden bruker fristelse, prøver han å trene deg til å gjøre en dårlig ting ved å få deg til å tro at det er bra og dattrayante.
    • Vanligvis følger fristelsen bedrag. For eksempel ble Eva først lurt, deretter bukket hun under og spiste den forbudte frukten i tro at den var tillatt. Du kan bare godta en dårlig handling hvis du er overbevist om at den er bra.
    • Ved å bekjempe fristelsen, kommer du nærmere Gud, og du motstår djevelen. Disse to elementene er uunngåelige, og de går naturlig sammen når du implementerer dem.
    • Kom nærmere Gud gjennom bønn, bibelstudie, lydighet og religiøs praksis. På vei til Gud vil du vende ryggen til det onde og fristelsen vil ha mindre tak i deg.


  4. Bekjemp beskyldningene. Fienden vil anklage den troende ved å minne ham om sine synder og synder fra fortiden, i et forsøk på å demoralisere ham med skam og fortvilelse. Bibelen anser Satan som anklageren til våre brødreså han vil prøve å anklage deg også. Husk alltid følgende vers: "Det er nå ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus."
    • Når det gjelder Guds våpen, er troens skjold et av dine beste forsvar mot beskyldningene. Når fienden angriper deg ved å bruke dine tidligere fiaskoer, må du forsvare deg selv med alle midler og stole på din tro på Kristus.
    • Du kan også beskytte hjertet ditt mot slike angrep ved å bruke brystplaten til Kristi rettferdighet og forsterke din ånd ved å bruke frelseshjelmen.