Slik husker du et bibelvers

Posted on
Forfatter: Peter Berry
Opprettelsesdato: 20 August 2021
Oppdater Dato: 1 Juli 2024
Anonim
Ep 61- New Boat Engine And Assesing Our Roof For Removal
Video: Ep 61- New Boat Engine And Assesing Our Roof For Removal

Innhold

er en wiki, som betyr at mange artikler er skrevet av flere forfattere. For å lage denne artikkelen deltok 23 personer, noen anonyme, i utgaven og forbedringen over tid.

Å huske bibelske passasjer har flere fordeler. Når du befinner deg i en vanskelig situasjon, kan det å huske hva Gud har sagt i hans ord, hjelpe deg å overvinne alle hindringer. Å memorere vers lar deg vokse i Kristus og er også et bibelsk bud som gjentas mer enn 17 ganger. Hvordan sikre at disse versene blir inngravert i tankene dine?


stadier



  1. Vi ses på et rolig sted. Du må bo på et sted (for eksempel på rommet ditt) der ingen vil avbryte deg, og deretter gjøre deg komfortabel. I prinsippet bør det ikke være noen potensielle distraksjoner. Du må ikke legge musikk og sørge for ikke å svare på telefonsamtaler eller samtaler. Du må konsentrere deg.


  2. Be Guds hjelp. Be Herren hjelpe deg med å forstå verset og implementere det hver dag. Bønn har stor kraft, men du vil aldri kjenne Guds underverk i livet ditt før du kommer foran ham hver dag for å sende inn dine problemer.


  3. Husk referansen. Si det høyt (for eksempel Johannes 3:16) en gang i begynnelsen og på slutten av verset. Dermed vil du huske referansen raskere.



  4. Resiter verset høyt. Varier rytmene du sier det med. Sørg for å uttale hvert ord tydelig.


  5. Fokuser på nøkkelordene. Hvis du for eksempel husker Johannes 3:16, for så elsket Gud verden, at han gav sin enbårne Sønn, at den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv., ville nøkkelordene være livet, evig, omkomme, mener, hvem, sønn, verden, likte og Gud. Nå samler du dem med hele verset.


  6. Spill et minnespill. Bruk tørrslettemarkører for å skrive verset på et brett. Sørg for at du skriver lesbar. Les verset noen ganger, og slett deretter to ord om gangen. Fortsett å resitere verset til du sletter alle ordene. Hvis du kan lese verset riktig uten at det er noen ord på tavlen, kan du gi deg en klapp på baksiden.



  7. Gjenta prosessen daglig. Les versene utenat mens du er i supermarkedet. Uttrykk dem høyt mens du går hunden. Når du har mestret dem, kan du nå resitere dem til dine venner og familie!


  8. Skriv versene på kort. For å gjøre dette, bruk markører i forskjellige farger. Legg dem ut på rommet ditt steder du ofte besøker (på dusjskjermen, øverst på bryteren eller ved sengen).


  9. Studer versene som snakker om kunnskap. Dette er Salme 19, Hebreerne 8:10, 1. Korinter 2:16, Ordspråkene 10: 7, 1 Korinterne 1: 5, 1 Johannes 2: 20 og Johannes 14:26.
  • Den hellige bibel
  • Markører i forskjellige farger (valgfritt)
  • Tomme kort (valgfritt)
  • Et lite tavle (valgfritt)